ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Hónap feladványa (563)
Feladványok (15914)
Segítséget kérek, köszönöm (2179)
Szívből szóló versek (1041)
Jelszófejtés (3975)
Tőlem Nektek (11774)
Versek első sora (1284)
Heti kvíz (1161)
A hét kérdése (1701)
Gratulációk (eredmények) (4796)
csak úgy.. (4228)
Választás 2018 (968)
Vicces szövegek (3839)
játékos javítás (1578)
ma történt (1764)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Hipnózis
Varázsgömb
Agyscanner

 

Ismeretek 1956-ról

 
    2006.02.25.  yoda     
A Szocio-Gráf Piac- és Közvélemény-kutató Intézet a Lauer Learning megbízásából 705 középiskolás és frissen érettségizett megkérdezésével a fiatalok 1956-os forradalommal kapcsolatos ismereteit, egy, a témával foglalkozó, az oktatásban alkalmazható számítógépes program iránti érdeklődését, tárgyi tudását, attitűdjét, a 41 általános- és középiskolai történelemtanárnak a forradalom oktatásáról alkotott véleményét mérte fel.

Hirdetés




A „Freedom Fighters 1956” kutatásból kiderült, ugyan az 50 évvel ezelőtt történtek oktatásának elsősorban az események, az összefüggések és a kiemelkedő személyiségek bemutatása a célja, mégis a tanulók 1956-tal kapcsolatos ismeretei meglehetősen hézagosak, tudásuk elsősorban pedagógusfüggő. Az általánosban 1-2 órát, a középiskolában 5-6 órát szánnak az események felidézésére. A tanároknak az információátadáshoz meglehetősen szegényes segédanyag áll rendelkezésükre.

A kutatásból kiderült, hogy 1956-ról a megkérdezettek közel 20%-a egyáltalán nem tanult, továbbá, hogy akiknek oktatták, azok is a témaismeretük mennyiségét és minőségét csupán közepesre értékelték. Kiderült, 56-ot csak minden 10. diák tartja a három legnagyobb nemzeti tettek egyikének, Nagy Imrét minden 5. sorolja a legjelentősebb történelmi személyiségek közé, a forradalom kitörésének okait a többség az idegen megszállásban látja, a demokrácia és a jobb életszínvonal utáni vágyat kevesen említik. Az 1848-as, az 1956-os és az 1990-es eseményeket a fiatalok keverik, amikor az 1956-ban résztvevők nevét ekként említik: Nagy Imre, Kádár, Rákosi, Gerő, Kossuth, Petőfi, Sztálin, stb. A legjelentősebbnek tartott politikai személyiségek listáján Kossuth, Széchenyi, István király, nem sokkal hátrább Nagy Imre szerepel. Ugyanakkor pozitívum, hogy a megkérdezettek 57%-a szerint a forradalom oldalán részt vettek a mai fiatalok példaképei lehetnek.

A pedagógusok szerint a tudásgyarapítás egyik eszköze az Internet lehet, amit a tanulók nemcsak játékra, hanem például kutatómunkára, kiselőadásokra való felkészülésre is használnak. Az 1956-os forradalommal foglalkozó számítógépes játék bevezetését tervezik, amivel remélhető, hogy a félévszázada történtek az eddigieknél átfogóbb, az események mélységébe is elkalandozó információkat nyújt majd a fiataljainknak. A múlt nélkül a jelen, a ma nélkül a jövő elképzelhetetlen. „A magyarság történelmének 50 éves jeles eseménye nem merülhet feledésbe” – mondta Lauer Andrea, a Lauer Learning ügyvezető igazgatója.


  Kapcsolódó cikkek

  -  Hogyan győzhettek a görögök?
  -  Van-e élet a Marson?
  -  Elektromos műanyag


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Gyilkos szudoku 5.
 Téli intarzia
 A folyó
 Az őrült Bánk bán
 Nappalok és Éjszakák
 Tíz híres magyar 2.
 Szóházasságok gyermekei - kicsit másként 2.

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS