ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Feladványok (14628)
Hónap feladványa (361)
Fárasztónak nedves partján (1296)
Érdekes, vicces, jó honlapok (683)
Gratulációk (eredmények) (4449)
Jelszófejtés (3064)
Egyszámjáték (840)
Magyar sport (21)
csak úgy.. (3696)
Heti kvíz (341)
Tőlem Nektek (11123)
Segítséget kérek, köszönöm (1973)
Kvízverseny (6215)
Találkozó (6773)
A nap képe (2205)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Hipnózis
Varázsgömb
Agyscanner

 

Ismeretek 1956-ról

 
    2006.02.25.  yoda     
A Szocio-Gráf Piac- és Közvélemény-kutató Intézet a Lauer Learning megbízásából 705 középiskolás és frissen érettségizett megkérdezésével a fiatalok 1956-os forradalommal kapcsolatos ismereteit, egy, a témával foglalkozó, az oktatásban alkalmazható számítógépes program iránti érdeklődését, tárgyi tudását, attitűdjét, a 41 általános- és középiskolai történelemtanárnak a forradalom oktatásáról alkotott véleményét mérte fel.

Hirdetés




A „Freedom Fighters 1956” kutatásból kiderült, ugyan az 50 évvel ezelőtt történtek oktatásának elsősorban az események, az összefüggések és a kiemelkedő személyiségek bemutatása a célja, mégis a tanulók 1956-tal kapcsolatos ismeretei meglehetősen hézagosak, tudásuk elsősorban pedagógusfüggő. Az általánosban 1-2 órát, a középiskolában 5-6 órát szánnak az események felidézésére. A tanároknak az információátadáshoz meglehetősen szegényes segédanyag áll rendelkezésükre.

A kutatásból kiderült, hogy 1956-ról a megkérdezettek közel 20%-a egyáltalán nem tanult, továbbá, hogy akiknek oktatták, azok is a témaismeretük mennyiségét és minőségét csupán közepesre értékelték. Kiderült, 56-ot csak minden 10. diák tartja a három legnagyobb nemzeti tettek egyikének, Nagy Imrét minden 5. sorolja a legjelentősebb történelmi személyiségek közé, a forradalom kitörésének okait a többség az idegen megszállásban látja, a demokrácia és a jobb életszínvonal utáni vágyat kevesen említik. Az 1848-as, az 1956-os és az 1990-es eseményeket a fiatalok keverik, amikor az 1956-ban résztvevők nevét ekként említik: Nagy Imre, Kádár, Rákosi, Gerő, Kossuth, Petőfi, Sztálin, stb. A legjelentősebbnek tartott politikai személyiségek listáján Kossuth, Széchenyi, István király, nem sokkal hátrább Nagy Imre szerepel. Ugyanakkor pozitívum, hogy a megkérdezettek 57%-a szerint a forradalom oldalán részt vettek a mai fiatalok példaképei lehetnek.

A pedagógusok szerint a tudásgyarapítás egyik eszköze az Internet lehet, amit a tanulók nemcsak játékra, hanem például kutatómunkára, kiselőadásokra való felkészülésre is használnak. Az 1956-os forradalommal foglalkozó számítógépes játék bevezetését tervezik, amivel remélhető, hogy a félévszázada történtek az eddigieknél átfogóbb, az események mélységébe is elkalandozó információkat nyújt majd a fiataljainknak. A múlt nélkül a jelen, a ma nélkül a jövő elképzelhetetlen. „A magyarság történelmének 50 éves jeles eseménye nem merülhet feledésbe” – mondta Lauer Andrea, a Lauer Learning ügyvezető igazgatója.


  Kapcsolódó cikkek

  -  Hogyan győzhettek a görögök?
  -  Van-e élet a Marson?
  -  Elektromos műanyag


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Települések 11.
 Sorozat 4.
 Közös többszörös 41.
 Villanyoszlopok
 Települések 10.
 Elemes világ
 Kirándulás 2.

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS