ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Feladványok (17320)
Betűtészta (2976)
Tőlem Nektek (12389)
Hónap feladványa (685)
asszogramma (1845)
A nap képe (3884)
Játékok (1188)
Nyomasevics Bobacsek (1166)
A hét kérdése (2023)
Szívből szóló versek (1134)
csak úgy.. (4528)
Szuper zenék (117)
játékos javítás (1655)
Kinek Ki (616)
Havi toplista (166)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Elektronika a háztartásokban

 
    2005.03.29.  yoda     
A szórakoztató elektronikai termékek kereskedelmében 2004 első 11 hónapja az erőteljes árcsökkenés mellett a csekély forgalomnövekedés időszaka volt. A hat százalékos bővülés elsősorban az újszerű és a digitális technológiát képviselő árucsoportoknak köszönhető. Többek között ezekkel az eredményekkel szolgált a GfK Hungária Piackutató Intézet Szórakoztató elektronika a háztartásokban - ETH 2004 című jelentése.

Hirdetés




A GfK szakértői már korábban kiadott elemzésükben is megfogalmazták, hogy a szórakoztató elektronikai cikkek piacán nem lesz tartható a 2002/2003. között mért kétszámjegyű növekedés. Az előrejelzés beigazolódott. A tendencia mögött, többek között, a lakáshitelekhez jutás feltételeinek megszigorítása, illetve a megkezdett visszafizetések állnak. Ezek következtében - illetve bizonyos árucsoportokban a túlfogyasztást követő visszafogás miatt - jut kevesebb pénz a tartós fogyasztási cikkekre, így a háztartási elektronikai termékekre is.

2004-re a színes TV szinte az otthonok „alapfelszerelés” lett, a háztartások 99 százalékában ilyenen nézik a műsorokat. Ugyanerre az időszakra az egy évvel korábbihoz képest közel megháromszorozódott azon háztartások száma, ahol legalább két színes TV készülék működött, s elérte a 33 százalékot.
A szórakoztató elektronika egyéb árucsoportjainál ma még általában 5 százaléknál is kevesebb az olyan háztartások aránya, ahol egynél több azonos funkciójú eszköz is rendelkezésre áll.

Az újszerű, illetve a digitális technológiát képviselő árucsoportok 2004. novemberig is átlag feletti növekedést mutattak. A valamennyi szegmensben jellemző, de különböző mértékű - 2 és 35 százalék közötti - árcsökkenés mellett szembeszökő fejlődés jellemezte a DVD-k, különösen a rekorderek és a digitális videokamerák, a hordozható CD lejátszók és a házimozik piacát.

2004-re majdnem a háztartások negyede (22 százalék) rendelkezik már DVD lejátszóval. Az évek óta megfigyelhető árcsökkenés miatt ez az eszköz egyre szélesebb rétegek számára válik elérhetővé.

Bár a videokamerák beszerzése még mindig luxusfogyasztásnak minősül 2004-re megduplázódott azon háztartások száma, ahol rendelkeznek ilyen berendezéssel, és elérte a 10 százalékot. Házimozival 2003-ben még minden száz háztartásból csak kettőben rendelkeztek, de 2004-ben ez az arány négyszeresére, 8 százalékra nőtt.


  Kapcsolódó cikkek

  -  2004 Legjobb munkahelyei
  -  Foglalkozások Bizalmi Indexe
  -  Nincs Karácsony tévé nélkül


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Titkos üzenet 7.
 Szakmai anagramma 43.
 Egyenlő szárú 2.
 Pálinkafeladat
 Számsor 64.
 Egy a négyhez 69.
 Harmadik

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS