|
2004 Legjobb munkahelyei |
|
|
|
2004.11.07. yoda |
|
| Az idén negyedik alkalommal megrendezett Legjobb Munkahely-felmérésben 95 vállalat 19.265 dolgozója vett részt. A Hewitt Inside és Figyelő kutatásának eredményei alapján 2004-ben Magyarország Legjobb Munkahelye a Debreceni Hőszolgáltató Rt. és a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt. lett.
| |
|
Hirdetés
| |
| Legjobb Munkahely-felmérésben minden, Magyarországon legalább 2 éve működő, több mint 50 főt foglalkoztató vállalat részt vehetett. A felmérés során három, a Dolgozói Elégedettség-, a HR Audit- és a Felsővezetői kérdőív kitöltésére volt szükség. A rangsor a résztvevő vállalatok objektív szempontok szerinti elbírálásán alapul. 70 százalékban a dolgozók vállalatról alkotott véleménye, 30 százalékban az úgynevezett Összehangoltság-mutató eredménye határozza meg. A mutató értékét több tényező - üzleti stratégia, HR stratégia, az alkalmazottak véleményének ismerete, a belső kommunikáció hatékonysága - közös elemzése adja.
"A munkatársaim döntő többsége sem gondolja másképpen, ahogy én: a közös sikerhez kell egy csapat, ahol a hátvédekre ugyanúgy szükség van, mint a góllövő csatárokra." - Csonka Tibor, a Debreceni Hőszolgáltató Rt. vezérigazgatója
A 2003-as tendenciákhoz képest kissé lazult a munkavállalók munkahelyükhöz való kötődése és ezzel párhuzamosan tovább erősödött a munkavállalói öntudat. Az elkötelezettség főként a fiatal munkavállalók körében mutat erőteljesebb gyengülést. A felmérés eredményeit tekintve szembetűnő, hogy a magyar munkahelyek nem tudják kihasználni a munkavállalók munkaszeretetükből fakadó lelkesedését. Az alkalmazottak 72 százaléka szereti munkáját, mégis mindössze 43 százalékuk látja saját munkájának értelmét. Ezek szerint a magyar munkavállalók képességeikhez képest alacsonyabb szintű munkát végeznek, túlképzettnek tartják magukat és ez természetesen kedvezőtlenül befolyásolja munkakedvüket is.
A fizetés továbbra is a magyar munkavállalók egyik legnagyobb szívfájdalma. Tény azonban, hogy a régi EU-tagállamokban a fizetések tekintetében ugyanolyan alacsony elégedettséggel találkozunk, mint Magyarországon. És mit tennének vajon akkor a magyar munkavállalók, ha megnyernék a lottó főnyereményt, és nem fizetésükből kellene megélniük? Meglepően erősnek és megingathatatlannak tűnik egy magyar munkavállaló munkakedve: 65 százalékuk még akkor is dolgozna valamit, ha megnyerné a főnyereményt, és csak 15 százalékuk biztos benne, hogy feladná a munkáját. Iparágakat tekintve az IT/telecom szektorban dolgozók számára legfontosabb a munka, míg a pénzintézetek dolgozói mondanának le róla a legkönnyebb szívvel.
Mi az, amit jobban tudnak az IT cégek? "Ebben a szakmában az emberek munkája és hobbija nem válik szét." Ocskay Szilárd, a NEXON ügyvezető igazgatója szerint munkatársaiban óriási a szakmai büszkeség.
Mi különbözteti meg a Legjobbakat az átlagostól? A felmérésben részt vett 95 vállalatnál a munkavállalók átlagosan 41 százaléka gondolja úgy, hogy a felső vezetés jól irányítja a vállalatot, a legjobbak esetén ez az arány 76 százalék. Míg a teljes mintában csak a dolgozók 29 százaléka meggyőződve arról, hogy a felső vezetés egyaránt figyelembe veszi a vállalati és a munkavállalói érdekeket, a díjazottak esetén ez az arány 70 százalék.
"Nagyon komoly elismerésnek, munkatársaink részéről pedig eddigi hatékony együttműködésünk visszaigazolásnak tekintem ezt a díjat." - Sugár András, a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt. vezérigazgatója
2004 legjobb nagyvállalatai:
1. T-Mobile Magyarország Távközlési Részvénytársaság
2. ATEL Csepel Vállalatcsoport
3. Debreceni Vízmű Rt.
4. Sanoma Budapest Kiadói Rt.
5. Procter & Gamble
2004 legjobb kis- és középvállalatai:
1. Debreceni Hőszolgáltató Rt.
2. Nexon Kft.
3. Columbus Klíma Kft.
4. evosoft Hungary Kft.
5. DIAGEO Üzletviteli Szolgáltatások Kft. | |
|
Kapcsolódó cikkek
|
|
- Foglalkozások Bizalmi Indexe
|