ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
A nap képe (3884)
asszogramma (1844)
Feladványok (17315)
Tőlem Nektek (12382)
Játékok (1188)
Hónap feladványa (684)
Nyomasevics Bobacsek (1166)
A hét kérdése (2023)
Szívből szóló versek (1134)
csak úgy.. (4528)
Szuper zenék (117)
játékos javítás (1655)
Betűtészta (2974)
Kinek Ki (616)
Havi toplista (166)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

Megoldás beküldése

  Név:   

Tipp: Ha regisztrált felhasználóként küldöd be a megoldást, statisztikát olvashatsz a teljesített feladataidról 
  

Memóriajáték
2016-10-05 6:55
Páros és páratlan
Közepes, beküldte: csibe08*, szerkesztő: Sandviking
Biztosan sokan játszottak már memóriajátékot: ennek a lényege, hogy összesen N darab párt tartalmazó (tehát összesen 2N) kártyát fejjel lefelé fordítva elhelyezünk egy sík felületen, a játékosok pedig felváltva fordítanak meg két-két kártyát.

Aki a játék végére több párt gyűjt össze, az a győztes.

Az eredeti memóriajátékban ha valaki talált egy párt, ismét ő következett. Mi azonban most teszünk egy csavart a játékba: az épp aktuálisan "fordító" játékos akár talál párt, akár nem, mindig a következő játékos lép.

Ahogy említettük, összesen N pár van előttünk. A válaszainkat ennek megfelelően N függvényében kell megadnunk.
Az első kérdéshez tegyük fel, hogy döntetlen esetén az a játékos nyer, aki ELŐBB érte el az adott pontszámot (tehát például 10-10 pár megtalálása esetén az nyer, aki előbb találta meg a 10. párt).

1. Legalább hány párt kell elsőként megtalálnia annak a játékosnak, aki biztosan győztesnek akarja érezni magát? (5 pont)

A további kérdésekhez tegyük fel, hogy döntetlen esetén az nyer, aki KÉSŐBB érte el az adott pontszámot (tehát például 10-10 pár megtalálása esetén az nyer, aki később találta meg a 10. párt).

2. Legalább hány párt kell elsőként megtalálnia annak a játékosnak, aki biztosan győztesnek akarja érezni magát? (2 pont)

3. Ebben az esetben előállhat egy igen furcsa állapot. Mi ez az állapot? (3 pont)

Feltehetjük, hogy játékosaink mindig racionálisan gondolkodnak, és győzelemre törekszenek. Egy-egy mondatos indoklást is kérnénk minden megoldáshoz!


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 A leghosszabb számsor
 Irodalmi anagramma 110.
 Eszperente felelet 2.
 A nagy nyaralás
 Stációk 12.
 Szudoku-mix 3.
 Szakmai anagramma 42.

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS