ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Feladványok (17483)
Tőlem Nektek (12425)
Ezek is mi vagyunk (473)
Ki mondta? (259)
A nap képe (3894)
Játékok (1305)
asszogramma (1872)
Hónap feladványa (695)
A hét kérdése (2030)
Nyomasevics Bobacsek (1202)
Betűtészta (3050)
Szívből szóló versek (1166)
Elnökválasztás (6)
Érdekes, vicces, jó honlapok (857)
Jellemezd Magyarország helyzetét egy filmcímmel! (15)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

Megoldás beküldése

  Név:   

Tipp: Ha regisztrált felhasználóként küldöd be a megoldást, statisztikát olvashatsz a teljesített feladataidról 
  

Összegzés
2013-07-24 6:55
Játék mobilra
Könnyű, beküldte: csibe08*, szerkesztő: OpelAstra
Adott egy 4x4-es tábla, amelynek minden mezőjében egy-egy pozitív egész szám található. A játék egyes fordulóinak elején kapunk 16 különböző pozitív egész számot, amelyek a 4x4-es táblán található egész számok összeadogatásával megadhatók.

A feladat, hogy a 4x4-es táblában a valamilyen módon (vízszintesen, függőlegesen, átlósan) szomszédos mezőket összekötve, minél hamarabb megtaláljuk mind a 16 számot. Egy szám megtalálásához a táblázat egy elemét legfeljebb egyszer használhatjuk fel (de az elemek egy szám megtalálása után újra és újra felhasználhatók a következőkhöz is)!

Másképp megfogalmazva: Összesen 32 számunk van. A táblázat 4x4-es, benne található 16 pozitív egész. Ezen kívül van még 16 másik, egymástól különböző pozitív egész, amely a 4x4-es táblázatban található számok összekötésével, majd az összekötött számok összegzésével írható fel. Az, hogy milyen módon kell az összegeket meghatározni, az alábbiakban olvasható:

Az összekötött mezők tartalmazhatnak elágazásokat, tehát például a sorokat A-D, az oszlopokat 1-4-gyel jelölve, az A1 -> B1 -> B2 -> A3 -> C3 összekötés teljesen valós, hiszen bár A3-ból C3 közvetlenül nem érhető el, de C3 szomszédos egy már korábban megtalált mezővel (B2).

Erre a feladatra összesen 90 másodpercünk van, ekkor ér véget a játék egy fordulója.

A pontozás a következőképpen alakul:
- minden megtalált számért annyiszor 5 pont jár, ahány mezőt összekötve találtuk meg
- amennyiben egy számot 8-nál több mező összekötésével találtunk meg, úgy extra 10 pontot kapunk minden további celláért
- amennyiben megtaláltuk mind a 16 számot, 50 pont bónuszt kapunk, és további 5 pontot minden egyes másodpercért, amely még hátravan a játékidőből.
Éljünk az alábbi feltételezésekkel:
- a 4x4-es tábla minden mezőjében különböző számok vannak
- a 16 kitalálandó szám értéke megfelelően magas (vagyis lehetőséget ad a maximális pontszám elérésére)
- egy profi játékos játszik, aki egy számot átlagosan 3 másodperc alatt képes megtalálni

Kérdésünk egyszerű: mennyi az elérhető maximális pontszám a játék egy fordulójában?


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Kilencszázas
 Betűrejtvények 27.
 Nem kellett útlevél
 Stációk 18.
 Párosítás 9.
 Periódusos szavak - kicsit másképp 2.
 Csak a kezeMet figyeld!

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS