Összegzés
2013-07-24 6:55
Játék mobilra
Könnyű, beküldte:
csibe08*, szerkesztő: OpelAstra
Adott egy 4x4-es tábla, amelynek minden mezőjében egy-egy pozitív egész szám található. A játék egyes fordulóinak elején kapunk 16 különböző pozitív egész számot, amelyek a 4x4-es táblán található egész számok összeadogatásával megadhatók.
A feladat, hogy a 4x4-es táblában a valamilyen módon (vízszintesen, függőlegesen, átlósan) szomszédos mezőket összekötve, minél hamarabb megtaláljuk mind a 16 számot. Egy szám megtalálásához a táblázat egy elemét legfeljebb egyszer használhatjuk fel (de az elemek egy szám megtalálása után újra és újra felhasználhatók a következőkhöz is)!
Másképp megfogalmazva: Összesen 32 számunk van. A táblázat 4x4-es, benne található 16 pozitív egész. Ezen kívül van még 16 másik, egymástól különböző pozitív egész, amely a 4x4-es táblázatban található számok összekötésével, majd az összekötött számok összegzésével írható fel. Az, hogy milyen módon kell az összegeket meghatározni, az alábbiakban olvasható:
Az összekötött mezők tartalmazhatnak elágazásokat, tehát például a sorokat A-D, az oszlopokat 1-4-gyel jelölve, az A1 -> B1 -> B2 -> A3 -> C3 összekötés teljesen valós, hiszen bár A3-ból C3 közvetlenül nem érhető el, de C3 szomszédos egy már korábban megtalált mezővel (B2).
Erre a feladatra összesen 90 másodpercünk van, ekkor ér véget a játék egy fordulója.
A pontozás a következőképpen alakul:
- minden megtalált számért annyiszor 5 pont jár, ahány mezőt összekötve találtuk meg
- amennyiben egy számot 8-nál több mező összekötésével találtunk meg, úgy extra 10 pontot kapunk minden további celláért
- amennyiben megtaláltuk mind a 16 számot, 50 pont bónuszt kapunk, és további 5 pontot minden egyes másodpercért, amely még hátravan a játékidőből.
Éljünk az alábbi feltételezésekkel:
- a 4x4-es tábla minden mezőjében különböző számok vannak
- a 16 kitalálandó szám értéke megfelelően magas (vagyis lehetőséget ad a maximális pontszám elérésére)
- egy profi játékos játszik, aki egy számot átlagosan 3 másodperc alatt képes megtalálni
Kérdésünk egyszerű: mennyi az elérhető maximális pontszám a játék egy fordulójában?