ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Játékok (1185)
A nap képe (3879)
Tőlem Nektek (12379)
Feladványok (17313)
Hónap feladványa (684)
Nyomasevics Bobacsek (1166)
A hét kérdése (2023)
Szívből szóló versek (1134)
csak úgy.. (4528)
Szuper zenék (117)
játékos javítás (1655)
Betűtészta (2974)
Kinek Ki (616)
Havi toplista (166)
asszogramma (1843)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

Összegzés
2013-07-24 6:55
Játék mobilra
Könnyű, beküldte: csibe08*, szerkesztő: OpelAstra
Adott egy 4x4-es tábla, amelynek minden mezőjében egy-egy pozitív egész szám található. A játék egyes fordulóinak elején kapunk 16 különböző pozitív egész számot, amelyek a 4x4-es táblán található egész számok összeadogatásával megadhatók.

A feladat, hogy a 4x4-es táblában a valamilyen módon (vízszintesen, függőlegesen, átlósan) szomszédos mezőket összekötve, minél hamarabb megtaláljuk mind a 16 számot. Egy szám megtalálásához a táblázat egy elemét legfeljebb egyszer használhatjuk fel (de az elemek egy szám megtalálása után újra és újra felhasználhatók a következőkhöz is)!

Másképp megfogalmazva: Összesen 32 számunk van. A táblázat 4x4-es, benne található 16 pozitív egész. Ezen kívül van még 16 másik, egymástól különböző pozitív egész, amely a 4x4-es táblázatban található számok összekötésével, majd az összekötött számok összegzésével írható fel. Az, hogy milyen módon kell az összegeket meghatározni, az alábbiakban olvasható:

Az összekötött mezők tartalmazhatnak elágazásokat, tehát például a sorokat A-D, az oszlopokat 1-4-gyel jelölve, az A1 -> B1 -> B2 -> A3 -> C3 összekötés teljesen valós, hiszen bár A3-ból C3 közvetlenül nem érhető el, de C3 szomszédos egy már korábban megtalált mezővel (B2).

Erre a feladatra összesen 90 másodpercünk van, ekkor ér véget a játék egy fordulója.

A pontozás a következőképpen alakul:
- minden megtalált számért annyiszor 5 pont jár, ahány mezőt összekötve találtuk meg
- amennyiben egy számot 8-nál több mező összekötésével találtunk meg, úgy extra 10 pontot kapunk minden további celláért
- amennyiben megtaláltuk mind a 16 számot, 50 pont bónuszt kapunk, és további 5 pontot minden egyes másodpercért, amely még hátravan a játékidőből.
Éljünk az alábbi feltételezésekkel:
- a 4x4-es tábla minden mezőjében különböző számok vannak
- a 16 kitalálandó szám értéke megfelelően magas (vagyis lehetőséget ad a maximális pontszám elérésére)
- egy profi játékos játszik, aki egy számot átlagosan 3 másodperc alatt képes megtalálni

Kérdésünk egyszerű: mennyi az elérhető maximális pontszám a játék egy fordulójában?

A beküldési határidő lejárt, a regisztrálatlanul beküldött új megoldásokat már nem értékeljük!

Új hozzászólás beküldése (már csak regisztráltan beküldött megoldást értékeljük)


A Összegzés című feladvány statisztikája:
A feladványt eddig 4925 felhasználó olvasta, és 60 megoldást küldtek be rá.
A feladványt 20 látogató fejtette meg helyesen.
Akik helyes megfejtést küldtek be (vastaggal aki határidőn belül):
Anikóka, deva55, gabusfrici, grisenyka, hata, horsa, kadar, kli, Kuala13, kuvaszkusz, Lirien, mutterka, nozomi (vendég), padat, pasztoi_istvan, Picka, rizsesz, szedit24, szmoni65, zozo51
Ajánld a feladványt másoknak:
Címzett neve: E-mail címe:


Ha be lennél jelentkezve, itt megnézhetnéd a beküldött megoldásokat


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 A nagy nyaralás
 Stációk 12.
 Szudoku-mix 3.
 Szakmai anagramma 42.
 Mind közül az első
 Versfüzér 13.
 Betűpótlás 3.

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS