ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Játékok (1305)
A nap képe (3893)
Feladványok (17480)
Ki mondta? (258)
asszogramma (1872)
Hónap feladványa (695)
A hét kérdése (2030)
Tőlem Nektek (12422)
Nyomasevics Bobacsek (1202)
Betűtészta (3050)
Szívből szóló versek (1166)
Elnökválasztás (6)
Érdekes, vicces, jó honlapok (857)
Jellemezd Magyarország helyzetét egy filmcímmel! (15)
Ezek is mi vagyunk (472)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

Összegzés
2013-07-24 6:55
Játék mobilra
Könnyű, beküldte: csibe08*, szerkesztő: OpelAstra
Adott egy 4x4-es tábla, amelynek minden mezőjében egy-egy pozitív egész szám található. A játék egyes fordulóinak elején kapunk 16 különböző pozitív egész számot, amelyek a 4x4-es táblán található egész számok összeadogatásával megadhatók.

A feladat, hogy a 4x4-es táblában a valamilyen módon (vízszintesen, függőlegesen, átlósan) szomszédos mezőket összekötve, minél hamarabb megtaláljuk mind a 16 számot. Egy szám megtalálásához a táblázat egy elemét legfeljebb egyszer használhatjuk fel (de az elemek egy szám megtalálása után újra és újra felhasználhatók a következőkhöz is)!

Másképp megfogalmazva: Összesen 32 számunk van. A táblázat 4x4-es, benne található 16 pozitív egész. Ezen kívül van még 16 másik, egymástól különböző pozitív egész, amely a 4x4-es táblázatban található számok összekötésével, majd az összekötött számok összegzésével írható fel. Az, hogy milyen módon kell az összegeket meghatározni, az alábbiakban olvasható:

Az összekötött mezők tartalmazhatnak elágazásokat, tehát például a sorokat A-D, az oszlopokat 1-4-gyel jelölve, az A1 -> B1 -> B2 -> A3 -> C3 összekötés teljesen valós, hiszen bár A3-ból C3 közvetlenül nem érhető el, de C3 szomszédos egy már korábban megtalált mezővel (B2).

Erre a feladatra összesen 90 másodpercünk van, ekkor ér véget a játék egy fordulója.

A pontozás a következőképpen alakul:
- minden megtalált számért annyiszor 5 pont jár, ahány mezőt összekötve találtuk meg
- amennyiben egy számot 8-nál több mező összekötésével találtunk meg, úgy extra 10 pontot kapunk minden további celláért
- amennyiben megtaláltuk mind a 16 számot, 50 pont bónuszt kapunk, és további 5 pontot minden egyes másodpercért, amely még hátravan a játékidőből.
Éljünk az alábbi feltételezésekkel:
- a 4x4-es tábla minden mezőjében különböző számok vannak
- a 16 kitalálandó szám értéke megfelelően magas (vagyis lehetőséget ad a maximális pontszám elérésére)
- egy profi játékos játszik, aki egy számot átlagosan 3 másodperc alatt képes megtalálni

Kérdésünk egyszerű: mennyi az elérhető maximális pontszám a játék egy fordulójában?

A beküldési határidő lejárt, a regisztrálatlanul beküldött új megoldásokat már nem értékeljük!

Új hozzászólás beküldése (már csak regisztráltan beküldött megoldást értékeljük)


A Összegzés című feladvány statisztikája:
A feladványt eddig 5267 felhasználó olvasta, és 60 megoldást küldtek be rá.
A feladványt 20 látogató fejtette meg helyesen.
Akik helyes megfejtést küldtek be (vastaggal aki határidőn belül):
Anikóka, deva55, gabusfrici, grisenyka, hata, horsa, kadar, kli, Kuala13, kuvaszkusz, Lirien, mutterka, nozomi (vendég), padat, pasztoi_istvan, Picka, rizsesz, szedit24, szmoni65, zozo51
Ajánld a feladványt másoknak:
Címzett neve: E-mail címe:


Ha be lennél jelentkezve, itt megnézhetnéd a beküldött megoldásokat


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Párosítás 9.
 Periódusos szavak - kicsit másképp 2.
 Csak a kezeMet figyeld!
 Szakmai anagramma 52.
 Szétválogatás 2. (korrigálva)
 Mi a nevem? (2.)
 Tekercs

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS