ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Foci VB - 2018. (173)
csak úgy.. (3686)
Heti kvíz (316)
Kvízverseny (6201)
Feladványok (14577)
Forma 1 tippjáték (1833)
Szuper zenék (55)
Gratulációk (eredmények) (4437)
Jelszófejtés (2940)
Vicces szövegek (3557)
Hónap feladványa (356)
Segítséget kérek, köszönöm (1951)
A hét kérdése (1115)
Admin (342)
Érdekes, vicces, jó honlapok (675)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Hipnózis
Varázsgömb
Agyscanner

 

Sonkaláz?

 
    2006.04.12.  yoda     
Hazánkban több élelmiszer termékcsoport értékesítése is szezonálisan meghatározott. Különösen igaz ez az egy-egy ünnepkörhöz köthető csokoládéfigurákra, de a főtt és füstölt sonkafélék is a húsvéti ünnepek környékén kerülnek leggyakrabban kosárba – ezt igazolják a GfK Hungária ConsumerScan adatai is.

Hirdetés




Az előző évek hullámzása után 2005-ben ismét nőtt a magyarországi sonkafogyasztás. E termék piacán különösen fontos szerepe van a húsvéti időszaknak, hiszen a füstölt és füstölt-főtt sonkafélék mintegy felét ilyenkor értékesítik. Igencsak jól jön ez az időszakos „sonka-boom” az egyébként számos problémával küzdő magyar húsiparnak. A háztartások otthoni sonkafogyasztása és ezáltal a mennyiségi értékesítés a 2002-es és 2003-as évben erőteljes növekedésnek indult, majd 2004-ben enyhén csökkent, 2005-ben pedig ismét megnőtt az eladott mennyiség.

Ha a húsvét súlyát a teljes éves értékesítésen belül vizsgáljuk, egyértelműen megállapítható, hogy míg a gépsonkáknál enyhén nő az ünnepi időszak fontossága (2004-ben az értékesített mennyiség ötöde ekkor fogyott el), addig a füstölt, illetve füstölt-főtt sonkáknál a már fent említett visszaesés következtében a 2001-es 58 százalékról 2004 húsvétjára 47 százalékra csökkent az ünnep szerepe a teljes éves értékesítéshez viszonyítva.

Lényeges különbség figyelhető meg a termékcsoport két fő szegmense között: míg a húsvéti időszakokban 2004-ig folyamatosan nőtt és 2005-ben is csak enyhén csökkent a gépsonkák mennyiségi értékesítése, addig a füstölt, illetve füstölt-főtt sonkák esetében a 2004-es év jelentős visszaesést hozott, majd 2005-ben ismét növekedést tapasztalhattunk e téren.

A csokoládéfigurák forgalma két kitüntetett időszakban fut fel Magyarországon: télen a Mikulás nap és a karácsonyt megelőző hetekben, tavasszal pedig húsvét előtt. Ellentétes tendenciájú évek után tavaly csökkent a húsvéti csokifigurák értékesítése.
2001-től 2003-ig a húsvéti figurák mennyiségi piaca zsugorodott, 2004-ben növekedett, majd 2005-ben ismét visszaesett. A kilogrammonkénti átlagárak 2001 és 2003 között ezzel ellentétesen, erősen növekedtek, míg 2004-ben erőteljes csökkenésnek indultak, és egészen a 2002-es szintre estek vissza. Ez utóbbi körülménynek tulajdonítható a piac 2004-ben tapasztalható hirtelen mennyiségi növekedése. 2005-ben további enyhe csökkenést követően a kilogrammonkénti átlagárak 2100 forintnál állapodtak meg.

Mind a csokoládéfigurák, mind a húsvéti sonkák mennyiségi értékesítésében fokozatosan növekszik a hipermarketek szerepe. Emellett jelentősen megnőtt a diszkontokban eladott húsvéti figurák mennyisége. A sonkák piacán jelentős tényezővé váltak a kereskedelmi márkás termékek, 2004-re súlyuk elérte a húsvétkor értékesített teljes sonkamennyiség 7 százalékát.


  Kapcsolódó cikkek

  -  Étkezési szokások 2005
  -  Kartonpapírból készült ház
  -  Kenyérfélék és péksütemények


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Magyar nóták - Kicsit másképp
 Szókitalálósdi
 Kis színes 2.
 Ugyanaz a hangsor - focistákkal 1.
 Európai körút 2.
 Részem a részed
 Vízmérés 3.

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS