|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Friss fórum:
|
|
A hét kérdése:
Jelentkezz be a heti kérdéshez!
|
|
Legolvasottabbak:
|
|
Oktatási reform
Hirdetés
cviki57 |
grisenyka (754275) |2024.02.03 21:04 | | 754276. |
| |
Nagyon kedvelem SZabó T. Anna verseit.
A számomra legkedvesebb 18 éves korában született, az első szerelmes szonettje, mindig elbűvöl:
Együtt vagyunk. Az óra üt
majd halk, lila mollban zenél.
A bôröd síma mindenütt.
Az íze áprilisi szél.
A bongás lassan elcsitul.
Míg szemerkél a napsütés
Szinte látni, hogy elsimul
a csend tükrén a gyűrüzés.
Nem moccan semmi. Észrevétlen,
fodrozó, hullámzó zenében
percenként illan el a ma.
S a sűrűsödô sötétségben
nem tarthat többé semmi ébren
csak hajad fenyôillata. |
|
grisenyka |
2024.02.03 09:15 | | 754275. |
| |
Szabó T. Anna
Nincsen nehezebb, nincsen nehezebb,
vágyni mosolyod, vágyni kezedet.
Vágyni tovatűnt tested melegét,
mert már sohasem, mert még nem elég.
Volt-csak ölelés, volt-lett puhaság,
nincs lesz, ami volt – nincs már ruha rád,
nincs már ajakír, táska, se cipő,
már csak idebenn, már csak levegő.
Jár-jár, ki-be jár bennem meleged,
szültél, maradok mindig teveled,
voltam kicsi lány, lettem: a kapocs,
élő hagyaték, én még maradok.
Mindig elereszt, élni ki tanul.
Várlak idelenn, vársz rám odatúl,
egyszer, ami van, mind-mind odaszáll,
s van bár a határ, nem rím a halál:
megtart, aki élt – lélek, nem anyag,
édes anyafény, tűz lett, puha nap,
itt lesz, igen itt: víz lett, levegő,
élni ha segít, mind ő, bizony ő,
földről felemel, formál, alakít -
felnéz, akit óv, s nem fél: csupa hit. |
|
grisenyka |
cavalier1 (754270) |2024.02.03 09:14 | | 754274. |
| |
Így nem annyira, mint ahogy egy szép kislány orr nélkül megcsonkítva sem igazán vonzó - egy vers töredékesen sem az igazi. De ha nem restelljük az egészet lemásolni (tudod, ctrl C - ctrl V) remekmű kerekedik ki belőle:
|
|
cavalier1 |
grisenyka (754269) |2024.02.02 21:46 | | 754270. |
| |
Ezt nevezed pl. jó versnek?
egyszer, ami van, mind-mind odaszáll,
s van bár a határ, nem rím a halál:
megtart, aki élt – lélek, nem anyag,
édes anyafény, tűz lett, puha nap,
itt lesz, igen itt: víz lett, levegő,
élni ha segít, mind ő, bizony ő,
földről felemel, formál, alakít -
felnéz, akit óv, s nem fél: csupa hit. |
|
grisenyka |
cavalier1 (754268) |2024.02.02 21:30 | | 754269. |
| |
A Szívből szóló versek topikban sok jó kortárs verset is közöltem. Böngészd kedvedre
|
|
cavalier1 |
grisenyka (754266) |2024.02.02 21:24 | | 754268. |
| |
Jól rejtőzködhetnek, mert én sűrűbben találkozom a barlangjukból kibúvó medvékkel, mint jó mai versekkel.
Ide tudnál citálni legalább egyet? |
|
cavalier1 |
pokina (754264) |2024.02.02 20:41 | | 754265. |
| |
Én úgy tudom, a kötelező vers fogalma nem Orbánhoz fűződik, ezt nyilván Arató is tudja. Sőt, nem is csak kis hazánkhoz.
https://kanadaimagyarkulturalistanacs.com/kotelezo-versek/
A belinkelt vers nem jó, de vannak ma jó versek? Pl. Arató bandájából? |
|
pokina |
2024.02.02 20:02 | | 754264. |
| |
Kötelező vers egy középiskolai szavalóversenyen.
Ez már a reform gyümölcse? Vagy a romlás virága?
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7086332764781443&set=a.213250868756368
Látva a reakciókat, változtattak rajta.
Az új kötelező: Berzsenyi: A Balaton
|
|
grisenyka |
2024.01.30 18:37 | | 754256. |
| |
Az írásbeli vizsgán – az Irodalmi feladatlapban – számonkérhető memoriterek (teljes memoriterek + kijelölt részletek) a következők:
9–10. évfolyam
Anakreón: Gyűlölöm azt…
Catullus: Gyűlölök és szeretek
Janus Pannonius: Pannónia dicsérete
Csokonai Vitéz Mihály: Tartózkodó kérelem, A Reményhez
Berzsenyi Dániel: A közelítő tél (1. versszak), A magyarokhoz (I.) (1. versszak), Osztályrészem
(1. versszak)
Kölcsey Ferenc: Himnusz
Vörösmarty Mihály: Szózat
Petőfi Sándor: A bánat? egy nagy óceán…, Fa leszek, ha…
11–12. évfolyam
Arany János: Toldi estéje (I. 1., VI. 28. versszak)
Ady Endre: Góg és Magóg fia vagyok én…, Kocsi-út az éjszakában
Babits Mihály: Jónás imája
Kányádi Sándor: Valaki jár a fák hegyén
Nagy László: Ki viszi át a Szerelmet
|
|
Lovi12 |
MANO (25055) |2006.05.20 16:54 | | 25067. |
| |
"Az iskolából kijőve" alatt mit értesz? Az alap, közép, vagy a felsőoktatást? |
|
jula |
MANO (25055) |2006.05.20 16:02 | | 25063. |
| |
A mai követelmény a Superman szintje alatt meg sem áll. De nem az iskolai, a társadalmi!! Viszont én járművön is nehezen tűröm a mobiltelefonálást. Miért kell nekem végighallgatni a mellettem ülő magánéletét? Ez az iskolai óra megzavarására fokozottan érvényes. Úgy, mint a szinházban, kötelezővé kéne tenni a készülékek óra alatti kikapcsolását. Ennyi tiszteletet megérdemel a többi ember. Sajnos azonban ebből a diákok nem elsősorban a másik ember tisztelelét tanulják meg, hanem a tanár hatalmi helyzetét veszik észre. |
|
MANO |
kuliver (25042) |2006.05.20 14:29 | | 25055. |
| |
Érzek némi szatirát az indító megjegyzésedben.
Ém nem vagyok híve annak, hogy minden aprósággal zavarják a gyerekek tanulását, csak azért, mert van mobil. persze a munkámat is időnként megnehezíti, s gondolom ezzel nem vagyok egyedül.
komolyra fordítva szót: A mai oktatás túl liberális, és a modern technikát sem követi.
Mi legyen a cél?
Az iskolából kijőve, tudni kell irni, olvasni, számolni, a legszükségesebb eszközöket használni.
Az életben adódó problémákat kökori eszközökkel is meg kell tudni oldani. Megismerni a szabályokat, és megtanulni a betartásukat. Meg kell tanulni az információk gyors és helyes feldolgozását.
Az embernek persze szükséges a szabályok betartása, de meg kell tanulnia, azt is, hogy bizonyos esetekben, amikor szükséges képenek kelll lennie, hogy meg tudja szegni őket.
Ismerni kell a kulturáját, az egészséges élet módot,testedzést, és a pénz kezelést is, mind a háztartásban, mind az egyszerű üzleti életben.
ezt legkésőbb 6. osztályos korábban el kell sajátítania. erre az emberek 99,9%-a képes
Az hogy hogyan kellenne ezt megvalósítani, az egy másik kérdés.
Nyilván az általam vázolt cél sem teljes, de semmedig sem tart kiegészíteni. |
|
airam |
kuliver (25042) |2006.05.20 13:48 | | 25048. |
| |
Egyetértek. Ha most lennék pedagógus,(mit nekem tanterv, elvégzendő tananyag) megszavaztatnám a nebulókat, milyen palacsintát kérjen tündibündike vacsorára. Magam a meggyes-csokist javasolnám. Majd felhívnám a nebulók figyelmét a diagra, (no meg a viagra) hogy ott majd bepótolhatják a tanítási órán elmulasztottakat. Az anyukát pedig megkérném, hogy ne vacsorára, hanem most azonnal süsse meg a palacsintát egy osztályni adagot és idevele! |
|
a (vendég) |
kuliver (25042) |2006.05.20 13:42 | | 25047. |
| |
Jelen pillanatban nem ilyen reformterevekről hallani leginkább. |
|
kuliver |
2006.05.20 12:35 | | 25042. |
| |
Az a helyzet, hogy az oktatás végre megérett a komoly reformokra. Ugyanis, tűrhetelennek találom, hogy a tanárok rossz szemmel nézik, hogy a diákok óra alatt mobiltelefonon intézik üzleti ügyeiket, sőt az sem tetszik nekik, ha az anyukájuk felhívja, hogy milyen palacsintát szeretne a kis tündibündi nebulója vacsorára. |
|
kuliver |
2006.05.20 12:32 | | 25041. |
|
|
|
|