|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Friss fórum:
|
|
A hét kérdése:
Jelentkezz be a heti kérdéshez!
|
|
Legolvasottabbak:
|
|
Kerék
Hirdetés
Pézsmapatkány (vendég) |
2005.05.04 20:08 | | 3845. |
| |
ZSENIÁLIS!!!
Bár érzek valami zavart, mert itt úgy tünik, hogy a mérési problémák elnyomják a világrengető ötletet.(ha ez,az erőszakos multik, ill. katonai érdekeltségeket hivatott félrevezetni akkor BOCCCS!)
Segíteni szeretnék minden érdek nélkül.
A nagyobb kereket csak hátulra kell tenni!
Sík vidéken már el is indul, mivel így lejtőn vagyunk.A kerekek méreteitől függően változik a gyorsulás. Így már értelmét veszíti a bonyolult fogyasztás mérés, mivel ez "0".
Emelkedőn is működik a dolog csak az arányokat kell változtatni.Kocsiszög > emelkedőszög.
A tolatás kicsit bonyolult, (kerekek felcserélése) -ezt még ki kell dolgozni-. Régen az ÉN IDŐMBEN Pl.: a Velorexben, ha ismeri valaki /reuma-cupe; bőregér stb./ egy kapcsolóval fordítva indult be a motor.
Talán egy forgószék megoldhatja a gondot, hiszen, ha háttal ülünk, akkor tolatunk! Jaj a kormány?!Ez már a Ti dolgotok. Valamit TI is csináljatok!
A végsebeség ugyebár a gyorsulás függvénye,s ezt itt a gravitáció korlátozza. De ha igaz a tömegvonzás, akkor az első lökésgátlóba elhelyezett valami "nehéz anyag" (Pl:arany) ezt növelheti. A reflektor beállítását módosítani kell /a fény is elhajlik!/!!!
További sikereket kívánok! Ez jelentősebb, mint a kerék /midegy,hogy kicsi v. nagy/ feltalálása!
Közgazdász haverom szerint a "nehéz anyag" túl drága lesz.Szerintem vontatást is vállalva + üzemanyagköltség megtakarítás, kigazdálkodható. |
|
Bogi |
2005.03.05 22:41 | | 3304. |
| |
Még szép. És örüljön, ha nem hányom tele a kocsiját. |
|
riffentyu (vendég) |
2005.03.01 21:22 | | 3282. |
| |
Ez arra emlékeztet, hogy amikor a taxis hátramenetben visz haza, akkor ő fizet nekem... |
|
catchkoo (vendég) |
2005.02.23 14:34 | | 3245. |
| |
A max fordulatszám azt jelenti, hogy a motor épp akkora erőt képes kifejteni, amekkora a mindenféle ellenállás leküzdéséhez elegendő, többet már nem. Nagyobb kerékkel a max fordulatszámhoz nagyobb ellenállás tartozik, ehhez ugyanakkora motorerő (forgatónyomaték) kevés. |
|
levelibela |
2005.02.23 09:02 | | 3242. |
| |
Mindenesetre téli gumival ne száguldozz! :) |
|
Tigris |
2005.02.22 16:41 | | 3240. |
| |
Köszi a véleményt.
Persze, nem akarok Big Foot-ot csinálni az autómból, csak a téligumim egy kicsit más méretű, mint a nyári volt, és ezen gondolkodtam el.
Nagyobb kerekekkel miért nem lehet elérni a max. motorfordulatszámot? Azt értem, hogy a gyorsulás rovására megy a dolog, de ha már egyszer felgyorsultam? |
|
catchkoo |
2005.02.22 13:06 | | 3234. |
| |
Igen, szerintem is nőni fog a végsebesség, bizonyos határok között. Nem olyan arányban, mint a kerület-változás, mert nem fogod tudni elérni ugyanazt a max-fordulatszámot (hacsak nem olyan kocsid van, amiben a max-fordulatszámot leszabályozással állítják be, egyébként tudna többet is).
Ugyanakkor változni fog a gyorsulás (bizonyos fordulatszám tartományban nő, másban csökken), hiszen nagyobb erő kell az adott fordulatszám növeléséhez.
Ami viszont a legnagyobb baj, hogy kevesebbet fog mutatni a sebességmérő, ez pedig nem csak zavaró, de szabálytalan is. |
|
Tigris |
2005.02.18 22:09 | | 3202. |
| |
Az ésszerűség határain belül gondoltam.
Ha tévedtem, hát tévedtem.
Őszintén szólva nem nagyon van kivel megosztanom a hasonló gondolataimat.
Amúgy meg a traktormotor nem hiszem, hogy túl sokat pörögne, mert nem az a feladata.
|
|
levelibela |
2005.02.18 18:08 | | 3201. |
| |
Tájékozottságod az autók világában lenyűgöző!:)
Akkor ezért előz meg minden traktor, hm...!? Egy dologra kell csak vigyázni, nehogy a nagy kerék felülete elérje a fénysebességet, mert akkor vissza kell állítani az órákat! |
|
Tigris |
2005.02.18 13:41 | | 3197. |
| |
Ha nagyobb kereket teszek az autómra, akkor nagyobb lesz a kerék kerülete, azaz a tengely egy fordulatára hosszabb utat teszek meg. A motor ugyanannyit pörög, a km-spirál sem érzékel semmit a dologból. Tehát a km-óra ugyanannyit mutat, én azonban többet haladtam előre, ezért relatíve csökken a fogyasztás.
Szerintetek igaz ez így?
És az, hogy ha tudom, hogy mennyi 4 sebességes autómban a motor max. fordulatszáma, akkor tudom, hogy ennyit forog a váltó is. A difi mondjuk ezt kb. negyedeli egy lassító áttétellel, megtudjuk mennyit forognak a tengelyek. Ismerjük a kerék kerületét, ki tudjuk tehát számolni az autónk végsebességét.
Namármost ha nagyobb kereket teszek fel, akkor nőni fog a végsebeség? |
|
|
|
|