ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
asszogramma (1872)
Feladványok (17477)
Játékok (1289)
Hónap feladványa (695)
A hét kérdése (2030)
Tőlem Nektek (12422)
Nyomasevics Bobacsek (1202)
Betűtészta (3050)
Szívből szóló versek (1166)
Elnökválasztás (6)
Ki mondta? (257)
Érdekes, vicces, jó honlapok (857)
Jellemezd Magyarország helyzetét egy filmcímmel! (15)
Ezek is mi vagyunk (472)
Vicces szövegek (4053)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

DigitalAge >> Fórum >> Okosságok

Kerék

Sorrend:  
Időzóna:
Méret:

Hirdetés


Pézsmapatkány (vendég)

2005.05.04 20:08  | | 3845.

ZSENIÁLIS!!! Bár érzek valami zavart, mert itt úgy tünik, hogy a mérési problémák elnyomják a világrengető ötletet.(ha ez,az erőszakos multik, ill. katonai érdekeltségeket hivatott félrevezetni akkor BOCCCS!) Segíteni szeretnék minden érdek nélkül. A nagyobb kereket csak hátulra kell tenni! Sík vidéken már el is indul, mivel így lejtőn vagyunk.A kerekek méreteitől függően változik a gyorsulás. Így már értelmét veszíti a bonyolult fogyasztás mérés, mivel ez "0". Emelkedőn is működik a dolog csak az arányokat kell változtatni.Kocsiszög > emelkedőszög. A tolatás kicsit bonyolult, (kerekek felcserélése) -ezt még ki kell dolgozni-. Régen az ÉN IDŐMBEN Pl.: a Velorexben, ha ismeri valaki /reuma-cupe; bőregér stb./ egy kapcsolóval fordítva indult be a motor. Talán egy forgószék megoldhatja a gondot, hiszen, ha háttal ülünk, akkor tolatunk! Jaj a kormány?!Ez már a Ti dolgotok. Valamit TI is csináljatok! A végsebeség ugyebár a gyorsulás függvénye,s ezt itt a gravitáció korlátozza. De ha igaz a tömegvonzás, akkor az első lökésgátlóba elhelyezett valami "nehéz anyag" (Pl:arany) ezt növelheti. A reflektor beállítását módosítani kell /a fény is elhajlik!/!!! További sikereket kívánok! Ez jelentősebb, mint a kerék /midegy,hogy kicsi v. nagy/ feltalálása! Közgazdász haverom szerint a "nehéz anyag" túl drága lesz.Szerintem vontatást is vállalva + üzemanyagköltség megtakarítás, kigazdálkodható.

 
Bogi

2005.03.05 22:41  | | 3304.

Még szép. És örüljön, ha nem hányom tele a kocsiját.

 
riffentyu (vendég)

2005.03.01 21:22  | | 3282.

Ez arra emlékeztet, hogy amikor a taxis hátramenetben visz haza, akkor ő fizet nekem...

 
catchkoo (vendég)

2005.02.23 14:34  | | 3245.

A max fordulatszám azt jelenti, hogy a motor épp akkora erőt képes kifejteni, amekkora a mindenféle ellenállás leküzdéséhez elegendő, többet már nem. Nagyobb kerékkel a max fordulatszámhoz nagyobb ellenállás tartozik, ehhez ugyanakkora motorerő (forgatónyomaték) kevés.

 
levelibela

2005.02.23 09:02  | | 3242.

Mindenesetre téli gumival ne száguldozz! :)

 
Tigris

2005.02.22 16:41  | | 3240.

Köszi a véleményt.
Persze, nem akarok Big Foot-ot csinálni az autómból, csak a téligumim egy kicsit más méretű, mint a nyári volt, és ezen gondolkodtam el.
Nagyobb kerekekkel miért nem lehet elérni a max. motorfordulatszámot? Azt értem, hogy a gyorsulás rovására megy a dolog, de ha már egyszer felgyorsultam?

 
catchkoo

2005.02.22 13:06  | | 3234.

Igen, szerintem is nőni fog a végsebesség, bizonyos határok között. Nem olyan arányban, mint a kerület-változás, mert nem fogod tudni elérni ugyanazt a max-fordulatszámot (hacsak nem olyan kocsid van, amiben a max-fordulatszámot leszabályozással állítják be, egyébként tudna többet is).
Ugyanakkor változni fog a gyorsulás (bizonyos fordulatszám tartományban nő, másban csökken), hiszen nagyobb erő kell az adott fordulatszám növeléséhez.
Ami viszont a legnagyobb baj, hogy kevesebbet fog mutatni a sebességmérő, ez pedig nem csak zavaró, de szabálytalan is.

 
Tigris

2005.02.18 22:09  | | 3202.

Az ésszerűség határain belül gondoltam.
Ha tévedtem, hát tévedtem.
Őszintén szólva nem nagyon van kivel megosztanom a hasonló gondolataimat.
Amúgy meg a traktormotor nem hiszem, hogy túl sokat pörögne, mert nem az a feladata.

 
levelibela

2005.02.18 18:08  | | 3201.

Tájékozottságod az autók világában lenyűgöző!:)
Akkor ezért előz meg minden traktor, hm...!? Egy dologra kell csak vigyázni, nehogy a nagy kerék felülete elérje a fénysebességet, mert akkor vissza kell állítani az órákat!

 
Tigris

2005.02.18 13:41  | | 3197.

Ha nagyobb kereket teszek az autómra, akkor nagyobb lesz a kerék kerülete, azaz a tengely egy fordulatára hosszabb utat teszek meg. A motor ugyanannyit pörög, a km-spirál sem érzékel semmit a dologból. Tehát a km-óra ugyanannyit mutat, én azonban többet haladtam előre, ezért relatíve csökken a fogyasztás.
Szerintetek igaz ez így?
És az, hogy ha tudom, hogy mennyi 4 sebességes autómban a motor max. fordulatszáma, akkor tudom, hogy ennyit forog a váltó is. A difi mondjuk ezt kb. negyedeli egy lassító áttétellel, megtudjuk mennyit forognak a tengelyek. Ismerjük a kerék kerületét, ki tudjuk tehát számolni az autónk végsebességét.
Namármost ha nagyobb kereket teszek fel, akkor nőni fog a végsebeség?

 


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Csak a kezeMet figyeld!
 Szakmai anagramma 52.
 Szétválogatás 2. (korrigálva)
 Mi a nevem? (2.)
 Tekercs
 Meg egy Y
 Matekszakkör 4.

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS