ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Nyomasevics Bobacsek (1166)
A hét kérdése (2023)
Feladványok (17308)
Játékok (1164)
Tőlem Nektek (12374)
Szívből szóló versek (1134)
Hónap feladványa (683)
A nap képe (3875)
csak úgy.. (4528)
Szuper zenék (117)
játékos javítás (1655)
Betűtészta (2974)
Kinek Ki (616)
Havi toplista (166)
asszogramma (1843)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Gyorsan és biztosan

 
    2006.06.03.  yoda     
A jövő forgalomtechnikai megoldásainak az emberek egyre növekvő mobilitásigényének kielégítése mellett a közlekedésben résztvevők biztonságát és a környezet védelmét is integrált módon szolgálniuk kell. A mobilitás növekedését jól jellemzi az az adat, miszerint Németországban 50 éve egy főre évi két-két és fél ezer km megtett út esett a munkába járás és bevásárlás kapcsán. Mára ez a mutató meghaladja a tizenkétezer km-t. A jövőbeli még nagyobb mobilitáshoz a közúti forgalomtechnika „hálózatosítása”, azaz integrált megoldása és a transzport-szolgáltatások közötti kooperáció szükséges egyebek között.

Hirdetés




Már ebbe a jövőbe mutat a Siemens Ipari megoldások és szolgáltatások ágazatának közúti forgalomtechnikai üzletága által, partnereivel közösen kifejlesztett „Ruhrpilot” forgalommenedzsment-rendszer, melyet most májusban adtak át a Ruhr-vidéken, Németország legnagyobb városhalmazában. Itt naponta 1,1 millió ember jár egyik városból a másikba munkába, és további 4 millió ingázik a vonzáskörzetből, a tendencia pedig állandó növekedést mutat (60% várható a teherforgalomban, 20% a személyforgalomban a közeli években). A Ruhrpilot folyamatosan gyűjti a forgalmi szituáció adatait autópályán, autó- és országutakon, a települések főútvonalain. Ehhez járulnak 200 – Bochum, Dortmund, Essen, Gelsenkirchen városokban telepített – mérőhely adatai. Mindezek folyamatos elemzése és a forgalomhordozók (vasút, tizenegy város és négy járás tömegközlekedési rendszere, 13 közlekedési vállalat) adataival való integrálása alapján az egész agglomerátumra nézve aktuális közlekedési információk és előrejelzések állnak rendelkezésre. A forgalom résztvevői így ki tudják választani az optimális közlekedési útvonalat, melyet követve gyorsan és biztosan jutnak el úti céljukhoz.

Az információ jelenleg interneten, a közeljövőben már rádió, teletext és mobiltelefon útján, illetve autópálya-jelzőtáblákon is elérhető lesz.

Az európai úthálózatban naponta mintegy 7500 km össz-hosszban képződnek dugók, aminek többletköltség-kihatását évi 120 milliárd euróra, azaz a Tizenötök GDP-jének mintegy 1%-ára becsülik. Hosszabb távon csak a telematika-alapú kooperatív forgalommenedzsment-rendszerekkel lehet elkerülni az összeomlást. A telematika valós idejű információt szállít az úthálózat pillanatnyi és előre jelezhető helyzetéről, az igénybe vehető tömegközlekedési eszközökről: mégpedig nemcsak az utazás megkezdése előtt, hanem útközben is.


  Kapcsolódó cikkek

  -  Forgalomirányító rendszer a városi autópályán
  -  Beszélő közlekedési lámpák
  -  Röhejes törvények


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Stációk 11.
 Betű- és képrejtvények 14.
 Művészi anagramma 26.
 Cím nélkül
 Eszperente felelet
 Szám-logika 4.
 Szudoku-mix 2.

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS