ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Játékok (1303)
Feladványok (17480)
Ki mondta? (258)
asszogramma (1872)
Hónap feladványa (695)
A hét kérdése (2030)
Tőlem Nektek (12422)
Nyomasevics Bobacsek (1202)
Betűtészta (3050)
Szívből szóló versek (1166)
Elnökválasztás (6)
Érdekes, vicces, jó honlapok (857)
Jellemezd Magyarország helyzetét egy filmcímmel! (15)
Ezek is mi vagyunk (472)
Vicces szövegek (4053)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Digitális életstílus

 
    2005.09.16.  yoda     
Az Intel Corporation új, Európa digitális életstílusát vizsgáló tanulmánya megállapította, hogy Európa most már hivatalosan is a technológiáért rajongók hazája. Legyenek fiatalok vagy öregek, férfiak vagy nők, a fogyasztók egyre inkább felismerik, hogy a technológia milyen integráló szerepet tölt be életükben. Az európaiak 75%-a állítja, hogy lelkesedik a technológia egyre növekvő fejlődési üteme és a változások iránt. A leglelkesebb ország Olaszország 83%-kal, őt követi szorosan az Egyesült Királyság és Hollandia 81-81%-kal. Az európaiak 67%-a gondolja úgy, hogy többet tud barátai életéről az SMS-eknek és e-maileknek köszönhetően, és 40%-uk érzi magát kevésbé magányosnak.

Hirdetés




Európa töretlenül lelkesedik a fogyasztói technológia iránt, 16,2 millió európai marad otthon a házimozik növekvő népszerűségének köszönhetően. De ez még semmi! Öt emberből több, mint kettő (43%) érzi úgy, hogy ha elvennék tőlük számítógépüket és egyéb digitális technológiáikat, életük drámaian megváltozna. Az 50 év feletti franciák hetente csaknem négy órát töltenek számítógépes játékokkal. Az Intel jelentése a digitális életstílusról meglepő és érdekes adatokkal szolgált.


A tanulmány bemutatja, hogy a technológiai innováció milyen mértékben befolyásolja az emberek életstílusát – azt, hogyan szórakoznak, hogyan töltik szabadidejüket, hogyan fedezik fel a tanulás és ismerkedés új lehetőségeit, hiszen a technológia alapvető emberi igényeket elégít ki. Segíti az egyéneket abban, hogy több emberrel teremtsenek kapcsolatot, részt vegyenek a kapcsolatépítés mindennapi folyamatában és több esélyük legyen, mindezt a saját biztonságos környezetükben.

Öt évvel ezelőtt az európaiak 15%-a volt bizalmatlan az új technológiák iránt, és kerülte is őket. Mára ez a szám kevesebb, mint a felére csökkent (7%). A legnagyobb arányú fejlődés az Egyesült Királyságban ment végbe, ahol az elmúlt öt évben a technológia elfogadottsága 27%-kal növekedett.

Talán meglepő, de az európaiak ma már csaknem ugyanannyi időt töltenek internetezéssel (11 óra/hét), mint zene- és rádióhallgatással összesen (13,7 óra / hét). Sőt, az olaszok több időt töltenek az Interneten, mint TV-nézéssel (14 óra internetezés 13 óra tévé-nézéssel szemben).

Öt emberből több, mint kettő (43%) érzi úgy, hogy ha elvennék tőlük számítógépüket és egyéb digitális technológiáikat, életük drámaian megváltozna! Minden nyolcadik európai (12%) állítja, hogy nem lennének képesek élni a számítógépes és digitális technológiák nélkül; a britek 20%-a vallja ezt a nézetet, míg az olaszoknak csupán 5%-a mondja, hogy nem élnék túl fogyasztói technológia nélkül.

Mark Brailey, az Intel EMEA- régiós marketing igazgatója a következőket nyilatkozta: “A tanulmányból kiderül, hogy a felhasználók ma már sokkal magabiztosabban kezelik a technológiai változásokat, az ahhoz való alkalmazkodás egy új korszakában léptek. A fogyasztók egyre inkább saját életstílusuk alapvető részeként tekintenek a technológiára, és nagyra értékelik az általa nyújtott előnyöket”.

Az „Intel Digitális Életstílus Jelentés” (Intel Digital Lifestyle Report) című, 6000, 18 és 65 év közötti európai megkérdezésével készített reprezentatív kutatási tanulmánya megvizsgálja a fogyasztók technológiára vonatkozó attitűdjeit és az ahhoz való alkalmazkodást, valamint a technológia hatását olyan fontos területeken, mint a szórakozás, társasági élet, önfejlesztés és a magánéleti kapcsolatok kiépítése.

Otthon, digitális otthon
A tanulmányból az is kiderül, hogy az európaiak otthonaiban több szórakoztató elektronikai eszköz található, mint valaha. Egy átlagos európai háztartásban a 14 legelterjedtebb technológiai eszközből és fejlesztésből hét megtalálható, és egyre valószínűbb, hogy a „technológiai zűrzavar” problémákat okoz majd a lakástulajdonosoknak. Erre válaszként jelent meg az otthoni technológiák egy új generációja, amelynek segítségével elmosódik a határvonal a televízió és a személyi számítógép között. A szórakoztató PC (entertainment PC vagy E-PC) központi, hatékony, elegáns és egyszerű központként szolgál az otthon szükséges mindenféle audiovizuális szórakozási mód számára, legyen az zene, film, televízió, internet, e-mail vagy fényképek nézegetése és szerkesztése.

Otthoni szórakozás
A folyamatos technológiai innováció és alkalmazkodás hatással van az otthoni szórakozásra is. Az otthoni szórakozási lehetőségek fejlődése és sokfélesége befolyásolja, hogy a fogyasztók hogyan töltik szabadidejüket. A digitális szórakozási technológia ugrásszerű fejlődése azt jelenti, hogy a felhasználók újraalkothatják és személyre szabhatják otthoni moziélményüket.

•A házimozik növekvő népszerűségének eredményeképpen egyre több ember marad otthon – minden negyedik ember (25%) jár kevesebbet moziba. Az 50 év feletti franciák hetente csaknem négy órát töltenek számítógépes játékokkal. Összességében a franciák a leglelkesebb játékosok, 35%-uk szórakozik PC- vagy konzol alapú játékokkal. Az európaiak 36%-a szokott chat-elni heti rendszerességgel: ezen belül a franciák a legbeszédesebbek (46%). A spanyolok 20%-a ír blogot, online naplót, ezzel ők Európa éllovasai.

Szerelem hullámhosszán
A technológiának az ismerkedésben betöltött szerepét vizsgálva kiderül, hogy az SMS-ek és e-mailek egyik nem várt előnye az, hogy segítségükkel minden hatodik európai (18%) magabiztosabbnak érzi magát a potenciális új partnerrel történő megismerkedés első lépésének megtételekor. Számos esetben a nők már magabiztosabbnak bizonyulnak, mint a férfiak: a spanyol és a holland nők esetében a legvalószínűbb, hogy ők teszik meg az első lépést (Spanyolországban 17% a nők javára a férfiak 12%-ával szemben, Hollandiában ugyanez az arány 18% a 10% ellenében). Nem csupán könnyű, biztonságos és elegáns az effajta ismerkedési mód, de az SMS-en vagy e-mailen keresztül kapott visszautasítás kevésbé nyilvánvaló és kevésbé sérti a büszkeséget is.

Svédországban a válaszadók 25%-a vallotta, hogy a lehetőség magabiztosabbá teszi, ezen belül a férfiak képviselnek nagyobb arányt (31%, szemben a nők 20%-ával). Az Egyesült Királyságban a 30 éven aluliak érzik magukat magabiztosabbnak az első lépés SMS-en vagy e-mailen történő megtételében, 30%-uk pedig azt mondta, hogy a lehetőség teljesen megszünteti félelmeiket. A 31 és 50 év közöttieknek csupán 9%-a, míg az 50 év felettieknek 5%-a ért ezzel egyet. Az interneten keresztül történő ismerkedés Németországban és Olaszországban a legnépszerűbb, ahol a számítógép-tulajdonosok 13%-a próbálta már. A britek és a hollandok a legkevésbé nyitottak ezen a téren, csupán 7%-uk ismerkedett valaha az interneten.

A társasági élet is megváltozik
Az átlag európai társasági élete radikális változáson ment keresztül a kommunikáció újabb eszközeinek köszönhetően. A technológia egyre növekvő szerepe lehetővé teszi, hogy rugalmasabbak legyünk barátainkkal, kiszélesítsük ismeretségi körünket, több emberrel tartsunk kapcsolatot és könnyebben kezeljük azokat.

A kutatásban megkérdezettek 75%-a állította, hogy a technológia segítségével spontánabbá és rugalmasabbá vált: könnyebb például átszervezni a baráti találkozókat az utolsó percben. Az európaiak 67%-a gondolja úgy, hogy többet tud barátai életéről az SMS-eknek és e-maileknek köszönhetően, és 40%-uk érzi magát kevésbé magányosnak. A kommunikáció új formáinak azonban vannak hátrányai is: minden tizedik európai (11%) állítja, hogy baráti körének méretéből adódóan nem tölt elegendő időt közeli barátaival. A svédek negyede (25%) panaszkodik erre.

A tanulásban is
A tanulmány azt is kimutatja, hogyan fordulnak az emberek a technológia felé azért, hogy tanuljanak, fejlődjenek, és képesek legyenek jobban irányítani az életüket. A technológia fokozza a felhasználók azonnali információkra való igényét, és egy olyan világban, ahol az idő kiemelkedő fontosságú, a technológia megteremti a lehetőséget arra, hogy minden eddiginél könnyebben és gyorsabban élhessenek át pillanatnyi élményeket.

Néhány érdekes adat: az európaiak 44%-a használja az Internetet álláskeresésre. 11,5 millió európai (18%) veszi igénybe az netet gyermekeik oktatásában. Az európaiak csaknem harmada használja az internetet tanfolyamok és képzések kiegészítéseként. 68%-a használja az internetet tudásának szélesítésére, például egy új ország megismerésére, ahová éppen utazni készül. Az európaiak 43%-a néz utána online módon egészségügyi állapotának. A német nők 40%-a használja a webet egészségi kérdések megválaszolására, szemben a férfiak 36%-ával. Svédországban ugyanez az arány a nőknél 52%, a férfiaknál pedig 40%. Az internet aktivizálja az embereket az olyan ügyekben való részvételre, mint például a környezetvédelem. Az európaiak 32%-a használja a világhálót ilyen célokra.


A felhasználók életének szerves része
Az európaiak háromnegyede szerint a technológia színesebbé, tartalmasabbá teszi életüket, és minden ötödik megkérdezett nyilatkozta, hogy a technológia segít nekik kikapcsolódni, kiszabadulni a mindennapi stresszből. Mintegy 12,5 millióan hisznek abban, hogy a technológia segítségével találták meg önmagukat és egyre inkább az alapján ítélnek meg másokat, hogy azok mennyire veszik igénybe a technológiát.

Az emberek életének minden részében felbukkan a technológia. A felhasználók ma SMS-t küldenek, hogy az utolsó pillanatban beszéljenek meg találkozókat, e-maileznek a világ számos pontján lévő barátaikkal, zenét töltenek le iPod-ra, a világhálón keresztül választanak maguknak nyaralást, többféle feladatot végeznek Wi-Fi hálózaton keresztül, digitális fényképalbumokat állítanak össze – igazán nehéz hát visszaemlékezni, hogyan is boldogultak mindezek nélkül korábban? Ugyanakkor ezekben a helyzetekben az egyszerűség a kulcs, hiszen a technológia képes ugyan hozzáadott értéket teremteni, kiemelkedő fontosságú, hogy a felhasználók ne érjék el azt a pontot, ahol már azon töprengenek: vajon a technológia tényleg segít a bonyolult dolgok egyszerűbbé tételében, vagy csupán túlkomplikálja életünket?

„Ahogy a technológia egyre inkább az emberek életének természetes és integráns részévé válik, az Intel a digitális életstílus szószólójaként népszerűsíteni kívánja a fogyasztói technológiát. Az alkalmazkodás egy új korszaka áll előttünk, melyben a kihívás az, hogy a technológia továbbra is hozzáadott értéket nyújtson, és fontos szerepet töltsön be az emberek életében” – nyilatkozta Mark Brailey.


  Kapcsolódó cikkek

  -  Digitális otthon vezetékek nélkül
  -  Magyar internet helyzetkép
  -  Programozási hibák


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Párosítás 9.
 Periódusos szavak - kicsit másképp 2.
 Csak a kezeMet figyeld!
 Szakmai anagramma 52.
 Szétválogatás 2. (korrigálva)
 Mi a nevem? (2.)
 Tekercs

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS